تاثیر در محیط در بازی کودکان

کودکان در سراسر دنیا، در شهر و روستا، کوه و دشت، هر جا که باشند بازی می کنند و محیط فقط در نوع بازی آنها تاثیر می گذارد. کودک آمریکایی بازی می کند، اما ممکن است از بازی(( کلاغ پر)) چیزی ندارد و لذتی هم نبرد. کودکان ژاپنی بیشتر به فعالیت‌های غیررسمی گروهی علاقه نشان می دهند، در حالی که بچه های آمریکایی بر بازی های تیمی رقابتی تاکید دارند. کودکان آمریکایی تنها در مراحل اولیه دوران کودکی به بازی های مهیج علاقه مندند، ولی بچه های ژاپنی این علاقه را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند.


نه تنها بازی های دو کشور، بلکه بازی های شمال و جنوب یک کشور و حتی محله های یک شهر نیز با هم تفاوت دارد. فرهنگ هر جامعه در بازی اثر می گذارد و می توان گفت که بازی کودکان به نوعی نشان دهنده فرهنگ آن جامعه است.
در منطقه های محروم، به علت اینکه افراد از توانایی اقتصادی زیادی برای خرید وسایل و اسباب بازی برای کودکان برخوردار نیستند، آن دسته از بازی های سنتی را که نیاز چندانی به ابزار و اسباب ندارند به کودکان خود می آموزند.
در این جوامع کودکان یاد می گیرند که برای خود اسباب بازی بسازند. این تولید و سازندگی نیز بازی و فعالیت دلچسبی برای این قبیل کودکان محسوب می شود.
فضا و مکان و به طور کلی محیط بازی با نوع بازی تناسب دارد، به طوری که فعالیت های بدنی معمولا فضای باز و بازی های فکری در اتاقهای منزل انجام می گیرد.
عوامل موثر در بازی بسیارند. از جمله آنها می توان به نقش هم بازی، اسباب بازی، البسه بازی، زمان ،آزادی عمل کودک ، تشویق والدین و تغذیه کودک نیز اشاره دارد.

امتیازدهی
PDFPrint

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *