اعتیاد به غذای ناسالم را خیلی سریع در چند مرحله درمان کنید

اعتیاد به غذای ناسالم یک اختلال واقعی محسوب می شود. بررسی ها ثابت کرده اند که مقاوت در برابر تمایل به خوردن غذای ناسالم غیر ممکن است. در تهیه ی این غذاها با دقت از چربی، شکر و نمک استفاده می شود بطوریکه فرد به خوردن غذا ادامه می دهد، حتی بعد از احساس سیری هم از غذا دست نمی کشد.

غذاهای پرقند و ناسالم عملکرد بدنی ما را پایین می آورند. حذف چنین غذاهایی مشکل است ولی غیر ممکن نیست. با تکرار کردن این ترفند ها، آن ها را به عادت تبدیل کنید و اعتیاد به غذای ناسالم را درمان کنید.

اعتیاد به غذای ناسالم

برای درمان اعتیاد به غذای سالم، ابتدا خودتان را بشناسید

هیچ کس به اندازه ی شما با سلایق و علایق شما آشنایی ندارد. به این ترتیب به خوبی می دانید که چه غذاهایی را بیشتر دوست دارید و مرتبا هوس می کنید. غذاهای شیرین؟ فست فود؟ سیب زمینی؟ بستنی؟ وقتی جواب این سوال را پیدا کنید، دور کردن این غذاها از جلوی چشمانتان راحت تر خواهد بود.

از نگه داشتن غذاهای مورد علاقه تان در کابینت خودداری کنید. اگر فروشگاه مواد غذایی مورد علاقه تان در مسیر محل کارتان است، از یک مسیر دیگر عبور کنید. برای قرارهای دوستانه فست فود انتخاب نکنید.

اعتیاد به غذای ناسالم

برای دوری از غذاهای ناسالم برنامه داشته باشید

پیش از خرید، لیست تهیه کنید و به آن وفادار باشید. فروشگاه های مواد غذایی طوری طراحی شده اند که شما را وادار می کنند بیش از حد نیاز، خرید کنید. از قفسه های وسطی که خوراکی های پر کالری هستند دوری کنید و به قفسه ی سبزیجات سری بزنید.

به جای خرید غذا از رستوران در خانه پخت و پز کنید. به این ترتیب انتخاب های سالم تری خواهید داشت.

مقاله های مرتبط:

ترک اعتیاد و راهنمای کمک به بیمارانی که این دوره را می گذرانند

آیا کره بادام زمینی باعث افزایش وزن می شود؟

از جا بلند شوید

غذای سالم خود به خود پخته نمی شود پس وقت آن رسیده که بلند شوید و تمام آشپزخانه را از غذاهای ناسالم پاک سازی کنید. در آخر این پاک سازی شما شادتر و سالم تر خواهید بود. حالا وقت آن رسیده که در باشگاه ثبت نام کنید و یک فعالیت بدنی منظم هم داشته باشید.

اعتیاد به غذای ناسالم

بیشتر بجوید، کمتر غذا بخورید

آیا می دانستید هر چقدر مدت زمان بیشتری صرف غذا خوردن کنید زودتر سیر خواهید شد؟ حتی برای غذاهای ناسالم هم این قانون صدق می کند. حدود ۲۰ دقیقه بعد از شروع غذا، معده ی شما اعلام می کند که سیر شده است. سعی کنید درصد زیادی از این زمان را به جویدن اختصاص بدهید. اینکار به تمرین نیاز دارد.

به محیط و رنگ ها توجه کنید

شاید توجه کرده باشید که فضای داخلی رستوران های مک دونالد به رنگ زرد و قرمز است. این رنگ ها به همراه نارنجی موجب تقویت گرسنگی و تقویت میل به غذا می شوند. از غذا خوردن در ظروفی که به این رنگ هستند خودداری کنید. همچنین از بشقاب های کوچک استفاده کنید.

بافت و رنگ غذا؟

آیا می دانید که فست فود چرا انقدر جذاب است؟ چون رنگ های مختلف، بافت های مختلف و طراحی خاص آن می تواند ما را جذب کند. از مواد غذایی استفاده کنید که بافت و رنگ متنوعی دارند. از مواد غذای شور و شیرین در طبخ غذا استفاده کنید تا جوانه های چشایی تان حسابی لذت ببرند.

اعتیاد به غذای ناسالم

هر چقدر بیشتر بدانید کمتر می خورید

ساده است. در مورد مراحل ساخت غذاهای ناسالم ویدئو ببینید. این کار میل شما را از بین می برد. آیا می دانستید رنگ های غذای صورتی و قرمز از حشرات گرفته می شوند؟

روز تقلب داشته باشید

لازم نیست برای همیشه با فست فود و غذاهای ناسالم خداحافظی کنید. می توانید هفته ای یکبار از این غذاها لذت ببرید. این کار اشتیاق شما را کاهش می دهد در نتیجه کل هفته به سراغ چنین غذاهایی نخواهید رفت.

به خاطر داشته باشید که کنار گذاشتن غذاهای ناسالم مشکل به نظر می رسد ولی این شما هستید که کنترل مغزتان را بر عهده دارید.

PDFPrint

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *