تمرینات ذهنی ساده برای بهبود سلامت ذهن، انگیزه و سبک زندگی

درصد زیادی از مردم تمرینات بدنی را خیلی جدی می گیرند. ولی واقعیت این است که ما در مورد تمرینات ذهنی که به سلامت ما کمک می کنند، کمتر اطلاع داریم. تمرینات ذهنی متنوعی وجود دارند که انجام آن ها مثل تکرار الفبا است ولی به سلامت ذهنی و توانایی فرد در لذت بردن کمک می کنند.

تمرینات ذهنی

فعال بودن

فعال بودن از نظر ذهنی، اجتماعی، روانی و بدنی و هوشیار بودن نسبت به این مسئله اهمیت زیادی دارد. تحقیقات نشان داده که سبک زندگی فعال و حضور در جمع، بیرون از محل کار به فعال بودن ذهن و بدن کمک می کند. همینطور در دراز مدت جایگزین نگرانی، اشتغال ذهنی و اعتیاد به مواد می شود.

تمرینات ذهنی

فعال باشید و در فعالیت های گروهی مفرح شرکت کنید تا سلامت روانی بیشتری داشته باشید.

تعلق داشتن

برقراری روابط دوستانه، ملحق شدن به گروه های مختلف یا انجام دادن فعالیت های اجتماعی نمونه ای از تمرینات ذهنی هستند. برقراری روابط دوستانه به حمایت بیشتر فرد کمک می کند. در نتیجه کنار آمدن با درد، استرس و وقایع مشکل ذهنی ساده تر می شود.

تمرینات ذهنی

تعهد داشتن

انجام دادن کارهایی که زندگی فرد را هدفمند می کنند یکی دیگر از تمرینات ذهنی است. چالش داشته باشید، کارهای مفید انجام دهید و به دیگران کمک کنید.

معنا دادن به زندگی و هدفمند بودن با بهبود احوال فرد ارتباط مستقیمی دارد. تعهد داشتن به یک فعالیت سرگرم کننده، چالش خاص یا انجام کارهای مفید باعث بالا رفتن احساس ارزشمندی فرد می شود و با بی ارزشی و بی انگیزه بودن فرد مبارزه می کند.

 

انجام دادن تمام این فعالیت ها در نهایت به بهبود کیفیت زندگی، رضایت از زندگی، افسردگی، اضطراب و وابستگی به الکل کمک می کند. این فعالیت ها در کمک کردن به بیمارانی که درگیر بیماری های روانی هستند هم فوق العاده موثر است.

PDFPrint

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *