برای انجام برنامه ی ورزشی ام انگیزه ندارم. راه حلی وجود دارد؟

ورزش کردن یکی از سخت ترین کارهای ممکن است. حتی مرحله ی وارد شدن به باشگاه هم طاقت فرسا به نظر می رسد. واقعیت این است که همه ی ما بعضی از روزها حال و حوصله ی ورزش کردن را نداریم و این کاملا طبیعی است. ولی قبل از اینکه برنامه ی باشگاه را لغو کنید به خاطر داشته باشید که برای دیدن نتیجه باید تلاش کنید. اگر برای رعایت برنامه ی ورزشی خود انگیزه ندارید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب ورزشکاران موفق از انگیزه های خود برای ورزش کردن می گویند.

اهداف خود را بنویسید و گهگاه به آن نگاه کنید

من دوست دارم نتیجه ی تلاشم را خیلی زود ببینم. در نتیجه باید به خودم یادآوری کنم که تاثیر برنامه ی ورزشی به زودی دیده نمی شود. به همین خاطر گاهی روی مچم می نویسم: ۴-۸٫ یعنی ۴ تا ۸ هفته طول می کشد که نتیجه ی تلاشم را ببینم. یا گاهی می نویسم: ممنونم. به این ترتیب هر زمانی که ورزشم را کامل می کنم با دیدن این عبارت از خودم تشکر می کنم.

برنامه ی ورزشی

از پیش برنامه ریزی کنید

روزهای هفته خیلی زود با امور کاری، قرارهای دوستانه و سایر فعالیت های تفریحی پر می شود. در نتیجه هر هفته برای ساعاتی که به ورزش اختصاص می دهم برنامه ریزی می کنم و این برنامه را روی کاغذ می آورم. هر تغییری در این برنامه غیر ممکن خواهد بود و من باید در ساعات مشخص شده در باشگاه حضور داشته باشم.

فواید شنا و تاثیر آن در سلامت جسمی و روانی را می دانید؟

آیا ورزش بر روابط جنسی موثر است؟ تاثیر ورزش بر روابط جنسی

پلی لیست آماده کنید

برای اینکه بتوانید به خودتان انگیزه بدهید یک لیست از آهنگ های شاد تهیه کنید. آهنگ هایی که انرژی بخش هستند و شما را به دویدن وادار می کنند.

برنامه ی ورزشی

حین ورزش سریال مورد علاقه تان را تماشا کنید

اگر در برنامه ی ورزشی روز تردمیل شماست حین راه رفتن سریال مورد علاقه تان را تماشا کنید. به این ترتیب می توانید یک ساعت تمام راه بروید و بدوید و اصلا متوجه گذر زمان نشوید.

هدف واقع گرایانه داشته باشید

هدف همیشه با انگیزه همراه می شود. من برای دوی ماراتن آماده می شوم و فکر کردن به خط پایان آن به من برای دویدن انرژی می دهد.

از نرم افزار های مرتبط استفاده کنید

چیزی که من را به ورزش کردن وادار می کند فیت بیت است. من از این برنامه برای رقابت کردن با دوستم استفاده می کنم و البته به طرز شگفت انگیزی انگیزه بخش است. به جای تماشا کردن برنامه های مورد علاقه ام روی مبل، آن ها را روی تردمیل نگاه می کنم.

برنامه ی ورزشی

ساعت را دور از دسترس قرار بدهید

روزهای باشگاه ساعت را برای ۵ صبح کوک می کنم. بعد ساعت را دور از دسترسم قرار می دهم. به این ترتیب برای خاموش کردن آن مجبورم تختم را ترک کنم. به محض اینکه روی پاهایم می ایستم دیگر تمایلی به خوابیدن ندارم و راهی باشگاه می شوم.

PDFPrint

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *