ترفندهایی برای کاهش استرس و اضطراب در خانه و محل کار

امروزه، زندگی کردن در شرایط پر استرس و اضطراب عادی به نظر می رسد. جالب است بدانید فروش کتاب هایی که در زمینه ی سلامت روانی هستند رشد داشته است. این نرخ فروش، میزان بالای استرس عمومی را ثابت می کند. خیلی از مردم به چنین شرایطی عادت کرده اند و یا حتی به آن افتخار هم می کنند. شرایط پر استرس شاید به سود انتشارات کتاب باشد. ولی برای سلامت روانی ما؟ نه! برای کاهش استرس و اضطراب چه راه هایی وجود دارد؟

کاهش استرس و اضطراب

به عنوان یک کارآفرین که بین کار، زندگی خانوادگی و زندگی شخصی در تلاش هستم، همیشه این استرس و اضطراب را احساس می کنم. این مسئله در انجام پروژه ها، مراسم و یا حتی تمرینات ورزشی به خوبی لمس می شود. خیلی از ما پنج روز کاری هفته را به همراه باری از استرس به اتمام می رسانیم. با شروع شنبه همه چیز دوباره آغاز می شود.

شاید این استرس لازمه ی زندگی مدرن باشد. ولی آیا ما هم مجبور به تحمل چنین شرایطی هستیم؟ چطور می توانیم وضعیت را تغییر دهیم؟

برای کاهش استرس و اضطراب چکار کنیم؟

در اطراف ما کسانی زندگی می کنند که مدام مشغله دارند. ولی در کنار آن بهتر است احساس موثر بودن و رضایت از وضعیت زندگی هم وجود داشته باشد.

با این حال ما به خودمان سخت می گیریم، با بدنمان نامهربان هستیم و نسبت به نتیجه ی کارهایی که انجام می دهید ناراضی هستیم. آیا به ندای قلبتان گوش می دهید؟

کاهش استرس و اضطراب

خیلی از مردم برای کمک کردن به خود به دنبال کتاب های مفید می گردند. حتی ممکن است به مشاور مراجعه کنند. یا در شبکه های اجتماعی پستی بلند بالا بنویسند و به دنبال حمایت و تایید باشند. تمام این انتخاب ها نشان دهنده ی وابستگی ما به دیگران است. ما ارتباط درونی نداریم. منظور از ارتباط، ارتباط با قلب، ذهن و تنفس است.

تمرین یک دقیقه ای تنفس برای کاهش استرس و اضطراب

این تکنیک برای مدیریت استرس فوق العاده کارآمد است. دم عمیق داشته باشید و تا چهار بشمارید. حالا بازدم داشته باشید و تا چهار بشمارید. در انتهای بازدم تا چهار بشمارید. این تکنیک برای افزایش تمرکز هم کارآمد است.

ذهنیت درستی داشته باشید

همیشه بعضی از روزها بد هستند. ولی لازم نیست که ما هم با دید منفی به محیط اطراف نگاه کنیم. برای کاهش استرس و اضطراب در محل کار، فرصت های خوبی که در اختیار دارید را یادآوری کنید. به عنوان مثال قهوه یا چای با کیفیت، همکاران خوب، ساعات کاری منعطف یا قابلیت کار کردن از منزل.

کاهش استرس و اضطراب

روی مسائلی که در کنترل شما هستند تمرکز کنید. مثلا شیوه ی نگاه کردن به زندگی، رفتارتان با دیگران، کنار گذاشتن تلفن همراه و ورزش کردن در هوای آزاد.

PDFPrint

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *