استرس بیکاری چیست؟ چه روش هایی برای بهبود آن وجود دارد؟

تقریبا تمام کسانی که به دنبال شغل می گردند استرس بیکاری را تجربه می کنند. استرس معمولا به شکل مشکلات خواب، افت اشتها، سردرد، عدم تمرکز، تغییرات ناگهانی خلق، درد قفسه سینه، گرفتگی عضلانی، تغییر در الگوی تغذیه، انجام ندادن مسئولیت ها، تیک و ناتوانی در سازگار شدن با شرایط نشان داده می شود. همه ی ما در موقعیت های خاص استرس داریم ولی موارد شدید تر استرس مانند استرس بیکاری به اضطراب و افسردگی منجر می شود.

استرس بیکاری

در این شرایط استرس کاملا طبیعی است.

راه هایی وجود دارد که تاثیر استرس بیکاری بر روی زندگی را کاهش می دهد

هیچ راه حلی برای تمام افراد صدق نمی کند چون هر فردی علائم مختلفی را تجربه می کند و به شرایط زندگی به شیوه های متفاوتی پاسخ می دهد.

  • با یک مشاور صحبت کنید.
  • با یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان صحبت کنید. روبرو شدن با مسائل به تنهایی شرایط را مشکل تر می کند.
  • برنامه ی روزانه داشته باشید. به مسئولیت هایتان رسیدگی کنید. در کنار آن به فعالیت هایی بپردازید که شما را خوشحال می کنند. روی نکات مثبت زندگی تمرکز کنید. در مورد مسائلی که هیچ کنترلی روی آن ها ندارید نگران نباشید.

استرس بیکاری

  • روش های خطرناک سازگار شدن با شرایط مثل سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، خوابیدن بیش از حد یا دوری کردن از کسانی که دوستشان دارید راه مناسبی برای کم کردن استرس بیکاری نیست.
  • رژیم غذایی درست و سالم داشته باشید. به اندازه ی کافی بخوابید و از مصرف بیش از حد کافئین و شکر خودداری کنید.
  • یک فعالیت بدنی جالب مثل پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری انتخاب کنید. اینکار به کاهش استرس کمک می کند.

استرس بیکاری

  • به همراه خانواده و دوستان برنامه های سرگرم کننده داشته باشید.
  • اگر برای مصاحبه ی کاری دعوت شده اید زودتر در محل مصاحبه حاضر شوید. دیر رسیدن به شما استرس مضاعف وارد می کند.

در صورتی که استرس بیکاری باعث اختلال در فعالیت های روزانه ی شما شده و احساس اضطراب و افسردگی می کنید، حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

 

استرس بیکاری چیست؟ چه روش هایی برای بهبود آن وجود دارد؟
1 رای - میانگین 5
PDFPrint
نویسنده :
منبع : employmentplus -

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *